دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال به مجموعهای از استراتژیها و فعالیتهایی گفته میشود که با استفاده از ابزارها و کانالهای دیجیتال، به هدف جذب مشتری، افزایش آگاهی از برند و در نهایت افزایش فروش محصولات یا خدمات میپردازد. در دنیای امروز که بیشتر فعالیتها به صورت آنلاین انجام میشود، دیجیتال مارکتینگ به یکی از مهمترین ابزارهای رشد کار و کسب ها تبدیل شده است.
مجموعه فرازگامان با داشتن بیش از 13 سال تجربه در زمینه ها مختلف وب میتواند همراه و مشاوری خوب برای شما باشد.
چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است؟
دسترسی به مخاطبان گسترده: شما با استفاده از اینترنت و دسترسی گسترده آن میتوانید محصولات خود را به میلیون ها نفر در سر تا سر دنیا معرفی کنید.
شما با اشنایی با افرادی مجرب میتوانید بهترین راه های دسترسی به مخاطبین خود را پیدا و انتخاب کنید .مجموعه فزارگامان برای کمک به شما اینجاست.
هدفگذاری دقیق: دنیای دیجیتال مارکتینگ این امکان را برای شما فراهم میکند تا شما بتوانید با استفاده از اطلاعاتی مانند : سن , جنسیت , علایق و رفتار های آنلاینشان آنهان را دسته بندی کرده , هدف گذاری کنید و پیام های منحصر به فردی برای آنها ایجاد کنید.
همیشه یک مشاور کار بلد میتواند بهترین روش ها و توصیه ها را به شما بکند .
این امکان در مجموعه فرازگامان برای شما مخاطبین گرامی در دسترس میباشد.
اندازهگیری و تحلیل عملکرد: با استفاده از این روش میتوانید به صورت دقیق عملکرد کمپینهای خود را اندازهگیری کرده و با استفاده از دادهها، استراتژیهای خود را بهبود بخشید.
هر کار و کسبی برای تداوم نیاز به تحلیل داده ها و متغیر های اطراف خود دارد تا بتواند بهرین استراتژی را برای کار و کسب خود ایجاد کند .
مجموعه با تجربه فرازگامان در این مسیر شما را تنها نمی گذارد.
هزینه کمتر: دیجیتال مارکتینگ مقرون به صرفه است! چرا؟
زیرا در این روش از تبلیغات شما میتوانید با مقدار کمی از هزینه های چاپ پوستر , استخدام افراد بازاریاب و…. یک بازاریابی بی انتها انجام دهید.
مجموعه فرازگامان با داشتن تجارب مختلف میتواند با استراتژی های مختلف و هزینه های کم شما را به فروش دلخواهتان برساند.
تعامل بیشتر با مشتریان: تعامل با مشتریان یک امر بسیار مهم و ضروری برای هر کار و کسبی است چرا که با استفاده از این بازخورد ها میتوانید نکات مهمی ک گاهن از چشم شما پنهان مانده و در دید مشتری قرار گرفته را بهبود ببخشید .
بهترین راه برای انتقال حس ارزشمند بودن به مشتری و مخاطبین هدف در تماس بودن با آنهاست این به آن ها نشان دهید شما در مسیر موفقیت با آنها هم گام هستید.
شما با اعتماد به مجموعه فرازگامان ن خودتان تنها میمانید و نه مخاطبینتان.
کانال های اصلی دیجیتال مارگتینگ
سئو:
بازاریابی وابسته:
بازاریابی در شبکههای اجتماعی:
بازاریابی محتوا:
بازاریابی موبایلی:
تبلیغات آنلاین:
بازاریابی ایمیلی:
مراحل اجرای یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ موفق
1.تعیین اهداف:برای داشتن یک حرکت مثبت و رو به جلو در هر مرحله زندگی باید هدف یا اهداف خود را تایین کنید چرا این کار باعث ایجاد نیرو محرکه برای شما میشود.
2.شناخت مخاطبان هدف:با تهیه لیستی از مخاطبن خاصتان میتوانید تمرکز بهتری روی مسیر و نوع حرکتتان داشته باشید.
3.انتخاب کانالهای مناسب:انتخاب کانال مناسب بازدهی بهتر و بیشتری دارد.(کانال به راه های ارتباط با مشتری و بازخورد گیری گفته میشود)
4.تولید محتوای باکیفیت:شما با تولید متحوای با کیفیت و ارزشنمد میتوانید مخاطبین بیشتری جذب کنید.
5.بهینهسازی وبسایت:وقتی وب سایت شما برای موتور های جستجو و مخاطبین بهینه سازی شده باشد (کلمات کلیدی بهتری استفاده شده باشد و مطلب برای مخاطبین قابل فهم و لمس تر باشد) شما نتیجه ای بهتر را دریافت میکنید.
6.اندازهگیری و تحلیل:هر استراتژی نیاز به مراقبت دارد زیرا ک علم و تکنولوژی هر ثانیه در حال پیش رفت است شما با در نظر داشتن این موضوع و زیر نظر گرفتن استراتژی خود میتوانید ارتباط بهتری با مخاطبین ایجاد کنید
عصر دیجیتال و انفجار دیجیتال مارکتینگ
همان طور ک با ظهور اینترنت همه چیز تحت تاثیر قرار گرفت دیجیتال مارکتینگ هم دست خوش تغییرات شد:
ظهور وب
موتورهای جستجو
شبکههای اجتماعی
بازاریابی محتوا
بازاریابی ایمیلی
هوش مصنوعی
کلام پایانی
دیجیتال مارکتینگ، برخلاف تصور عموم، ریشههای بسیار قدیمیتری از آنچه تصور میشود دارد. اگرچه اصطلاح “دیجیتال مارکتینگ” در دهههای اخیر رایج شده است، اما مفهوم بازاریابی از طریق فناوریهای نوین بسیار پیشتر از آن آغاز شده است و همچنان ادامه دارد و خواهد داشت زیرا راهی مناسب برای تبلیغ محصول , کار, خدمات و… شما است.با استفاده از این صنعت قدیمی میتوان کار و کسب خود را بهتر و بیشتر گسترش داد و به نتایج بهتری برسید.